Dropp

Min resa till jobbet var inte den roligaste! Först skulle jag cykla ner till busstationen och jag hade bara på mig ett par jeansshorts, en topp och en jacka. När jag gick ut så droppade det lite från himlen och jag tänkte att det skulle gå fint. Men när jag hade kommit ungefär 500 meter började det forsa ner vatten från himlen! Efter 500 meter till var jag genomblöt!!

När jag väl kom fram till busstationen helt dränkt i vatten skulle jag hoppa på bussen till bygdeå. Jag har som vana att fråga busshauffören om han svänger in i Bygdeå och som vanligt så gjorde jag det. Han sa då lite oförskämt att det är en direktbuss till Piteå Summer games. Men det jag reagerade på var att det stod nummer 20 på bussen och den ska gå in i bygdeå men han ville inte låta mig åka med (till en början). Jag blev jättestressad för det betydde att jag hade missat ordinarie buss. En dam som stod och skulle vinka av sin dotter såg att jag inte fick åka med och hon var så gullig att hon sa till busshauffören att jag skulle åka med! Så efter hon hade pratat med honom så fick jag åka med till Bygdeå till slut! Jag älskar verkligen snälla personer!!

När jag kom fram så hoppade jag av och det var samma väder som när jag gick ut ifrån lägenheten. Det var nästan en "favorit i repris". För när jag hade gått en stund började det ösa ner regn och jag blev ännu blötare! Den här gången rann det längs hela kroppen...

Inte den roligaste dagen precis :P

Jag skulle tagit ett kort på det om jag hade vågat ta fram kameran men den skulle blivit dränkt! Men jag kan visa en annan fin regnbild :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0