11 år och fashionista...

Jag läste nyss om en liten tjej på 11 år som är lika modemedveten som en 25-åring. Jag tycker det är lite hemskt att det ska behöva börja så tidigt. Hennes mamma äger en klädbutik i Stockholm och jag tror att barnet pressas väldigt mycket av sin mamma. Mamman vill säkert att hennes dotter ska bli precis som henne och därför ger hon massor med modeprylar till henne och ser till att hon använder dem.

Det var som jag såg i ett tv-program en gång. Det var en tjej i 15-års åldern som hade en mamma som ville att hon skulle vara smal, känd och helt perfekt. Barnet fick sån press på sig så hon gjorde en resa till Mexiko och gjorde en by-pass operation. Hon fick då problem med kroppen av detta och det ledde till att hon var nära att dö.
Tänk liksom vad mammor kan påverka ens barn... vissa har ju inte nog med hjärnceller för att fatta...




Läs mer här

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh chloe, världens sötaste barn!

2010-07-21 @ 18:50:33
Postat av: Sabina

Ja man kunde ju önska att hon fick vara barn också..

2010-07-21 @ 18:57:32
URL: http://missbina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0