Pinsamt!

Haha det var rätt pinsamt när jag skulle till studievägledaren idag :P Jag åkte dit jag skulle först och frågade vart hon satt. Jag hade ju haft mailkontakt med henne före så jag hade hennes namn och telefonnummer och allt så jag frågade efter en Helen och sa att jag skulle träffa henne idag. Då sa dom att jag var i helt fel byggnad och att jag måste till KFC-Huset så jag skyndade mig dit och började leta. Jag var helt lost så jag hade ingen aning om vart jag skulle. Efter att jag hade frågat 4 olika personer om vägvisning så visade det sig att det fanns en helen där men att det inte var rätt Helen... Hon sa också att jag hade varit rätt från början! Jag skyndade mig tillbaka dit jag började och där stod hon och väntade på mig. Jag var då 20 minuter sen på grund av nån kass receptionist...

Helen var glad och trevlig och tyckte inte alls att det gjorde något att jag var sen, hon förstod att det kunde vara svårt att hitta :P

Vi satt och pratade och kom till slut fram till att det bästa för mig är att plugga naturämnena på Komvux så jag kan få MVG. Då kan jag få mer poäng till högskoleprovet och kommer då med i gruppen "särskild behörighet". Sen är det bara att plugga till högskoleprovet så jag spikar det och sen kan jag förhoppningsvis ta mig in på läkarlinjen! Det är ju några år framåt men det är alltid bra att ha en planering.

Frågan är hur jag gör med Komvux också, om jag ska plugga medan jag jobbar och sprida ut kurserna eller om jag ska plugga på heltid och sedan jobba ett tag. Vi får se...

Det här kommer vara jag om några år:


När jag var klar hos studievägledaren åkte jag till Mikael, Pontus kompis, där jag även hittade Pontus! Jag skulle åka med honom till jobbet och när jag kom till jobbet fick jag veta att det inte var nåt möte... Då hade jag åkt totalt 10 mil helt i onödan! 2 timmar gone gone...

När jag kom hem kollade jag på första avsnittet av Fångarna på fortet och sedan gjorde vi i ordning middagen. Nu sitter jag här och ska bara slappa ikväll! Imorgon blir det körlektion =D

Det blev ett väldigt långt inlägg men det var ju så mycket jag skulle berätta :P

Kommentarer
Postat av: Michaila

Sv. Ja då det blir det säkerligen :)

2010-08-25 @ 00:47:58
URL: http://michaila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0